Koorreis Westlands Mannenkoor

zondag 30 april 2023

Vorig weekeinde reisde het Westlands Mannenkoor met aanhang af voor een lang weekend naar het hoge Noorden, waar we, tezamen met drie regionale gastkoren concerten hebben gegeven.

In Steenwijk in de Sint Clemenskerk met The Swinging Stones, in de Vredehorstkerk in Hoogeveen met de Harmony Singers, en in Trinitas in Heerenveen met het Stellingwerfkoor. De concerten waren nagenoeg of geheel uitverkocht, wat een succes en waardering! Tussendoor deden we ook nog een speciaal toegespitst concert bij Zorggroep Noorderboog in Steenwijk in een volle zaal met wel 150  ouden van dagen, die heerlijk hebben genoten en meegezongen, in één woord geweldig om dit ook als koor te mogen doen !

Ook zijn we naar Museum De Proefkolonie in Frederiksoord geweest en hebben we daar wat geschiedenis opgedaan.
En met ook nog een mini-optreden in Hotel Tjaarda in Oranjewoud was het een zeer enerverend maar geslaagd weekend.

Bij elk concert in Friesland hebben we ook het Fryske Folksliet laten horen en natuurlijk ook Het Westlandlied en De Glazen Stad die ook door het publiek zeer werden gewaardeerd.

Zijn wij het Westland vergeten?
Nee, zeker niet. De volgende afspraak is voor het Benefietconcert ten bate van de Stichting ALS Westland op 17 juni a.s. bij Noordam Plants in 's-Gravenzande.