Benefietconcert voor ALS was één groot feest!

zondag 21 mei 2023

Benefietconcert voor ALS was één groot feest!

Het Benefietconcert van het Westlands Mannenkoor kan de geschiedenis in als een zeer geslaagde happening, mede door de fantastische optredens van de Westlandse Beatles-coverband FABruari Four en het feeststemming verhogende zeemanskoor Onder Zeil uit De Lier.

Op deze speciale avond liet het Westlands Mannenkoor zich van hun andere muzikale kant horen, met vele evergreens zoals 'Hallelujah' van Leonard Cohen, 'The Rose' , 'The Sound of Silence', 'The Lion King' , 'New York, New York' en 'I've just lost somebody' van Golden Earring e.v.a., maar ook verrassende songs als 'A whiter shade of pale' van Procol Harum en zelfs het bijna onnavolgbare 'Home' van Dotan.

En natuurlijk was er ook de samenzang met de FAB FOUR en ONDER ZEIL, die elk ook nog aantal songs zelf zongen.
Hilarisch was ook de komische act van onze dirigent Hans de Wit met presentator Stefan Stolk en "Hermen Klok", de onechte broer van illusionist Hans Klok, die op 'brute' wijze een viertal leden van het Westlands Mannenkoor deed transformeren in vier echte zeebonken naar Onder Zeil.

Maar het hoofddoel van het Benefietconcert was naast het brengen van een geweldige muziekavond natuurlijk de donatie voor het goede doel. De geschatte netto-opbrengst van de avond was prachtig, Linda Slaghuis mocht als voorzitter van Stichting ALS Westland een cheque van € 11.111,11 in ontvangst nemen ! Dit symbolische bedrag kan nog hoger uitvallen doordat ook de afterparty, waar de FAB FOUR op hoog muzikaal niveau Beatles-songs liet horen, druk bezocht bleef.

Wat maar weer eens ons "Westlanders-onder-mekare-benne-niet-te-evenare- gevoel benadrukte!

Onze pianiste was, door verhindering van onze vaste pianist Martin van Broekhoven, de inmiddels wereldberoemde Julia Buizer-Madzhar die na één gezamenlijke repetitie toch maar vlekkeloos ons begeleidde, waarvoor hulde!

Als afsluiter van het eigenlijke Benefietconcert zongen we met alle aanwezigen samen: 'YOU 'll NEVER WALK ALONE' , wat ook de hele opzet van deze avond was:
"Samen sterk tegen ALS"